maandag 7 maart 2011

Lasser

Je hoort wel eens iets over teambuilding. Met zijn allen op de hei zitten, een trainingskamp in Spanje, of allemaal in hetzelfde strakke pak bij een uit-wedstrijd arriveren. Pure intimidatie. Wij doen dat meestal anders, bijvoorbeeld door een avondje te bowlen.

Ja, te bowlen.

Maar van het weekend hoorde ik een veel mooiere vorm van teambuilding.

We spelen midden in de polder. Bij het veld staan twee dug-outs: een oude houten (daar zitten wij in), en een van de tegenstander. Deze is groter, steviger, en geschilderd in de clubkleuren. Als ik er naar vraag blijkt dat de tegenstander deze op een zaterdagmiddag met het team in elkaar heeft gezet.

“Huh, dat hebben jullie zelf gedaan?”, zeg ik.
“Ja. Gewoon een middagje met elkaar. We hebben een lasser in het team.”

De rest van de wedstrijd kon ik mijn kop niet meer bij het spel houden. Tussen alle jongens die op het veld liepen, zocht ik de lasser. En ik vond bowlen ineens wel heel zwak. Een dug-out bouwen, dan word je kampioen.

Geen opmerkingen: