vrijdag 4 januari 2013

Rondje


Ik liep een rondje, tussen kerst en oud en nieuw, om de twee voetbalterreinen in de buurt. Ik droeg een trainingspak. Langs een molentje met daaromheen een groep ganzen, kwam ik bij het eerste complex. De parkeerplaats was vol, maar ik kon geen mens ontdekken.

Bij de buren, de tweede voetbalclub, was de plantsoenendienst bezig. Langs veld 3 stond een karretje volgeladen met takken. In de schuur was iemand aan het rommelen.

Op het kunstgrasveld stonden twee keepers. Erg professioneel was het niet. De bal klonk zacht en bij een geschoten penalty zag ik de keeper wegduiken - als in: schuilen voor de bal.

Ik kwam aan de andere kant van het eerste voetbalterrein. Tussen de bomen door zag ik een jongen alleen, midden op het veld. De bal bewoog zich snel tussen zijn twee voeten, tik-tik-tik-tik. Hij trainde zijn techniek, maar ik zag hem constant hoopvol om hem heen kijken: waar blijft de rest?

Ik liep nog een rondje. Ook de tweede keer was hij alleen. Hij schoot wat verveeld op doel.

Geen opmerkingen: