donderdag 23 mei 2013

Werken


Een werkdag. Mail stroomt binnen, waardoor zich iedere keer een andere klus aandient.

Als er even lucht is, en ik een kop koffie heb gehaald, lees ik wat nieuws en open Twitter. 

Ik zie een tweet van een clubvolger van VI, een journalist die leeft op een club en deze het hele jaar volgt. 

"Schilder en Mihaylov op het veld. Beide zijn donderdag inzetbaar. Brama die individueel gaat trainen, nog niet. #fctwente"

Ik kan het nieuws nauwelijks duiden - wat zou het ook? - maar kijk naar buiten: ik zie op deze donderdagochtend Schilder in Enschede. Eerst in de kleedkamer wat dollen en omkleden. Scheenbeschermers zijn niet nodig. Korte mouwen? Kan wel. Dan naar buiten. 

Gras nog wat nat, flauw zonnetje, geen wind. 

Wat inlopen, tikken en dan op goal rammen. Donderdagochtend en in de buitenlucht trainen. Een handjevol supporters en een journalist kijken toe. 

In de rechterhoek van mijn beeldscherm verschijnt een pop-up: 1 nieuw bericht. Aan het werk.

Geen opmerkingen: