zondag 3 april 2011

Een mooi stukje

De fiets maar even laten staan, lopend naar de supermarkt. Dan kan ik even terug naar de wedstrijd.

Tja, enorme kans gemist. Daarna nog op de paal geschoten. Weer niet gescoord, nog steeds niet. Wat een tragiek hè. 'Daar kun je nou eens een mooi stukje over schrijven', zeiden ze in de kleedkamer. Net of je liefdesverdriet hebt en iemand zegt 'nou, da's ook mazzel, kun je een mooi liedje schrijven.'

In de supermarkt koop ik soep en brood. Lopend naar huis.

Volgende week kunnen we kampioen worden. Als ik dan toch eens zou scoren. De beslissende bijvoorbeeld, in één keer in de kruising. Ik speel de film in mijn hoofd vast af. De keeper vliegt, zoals echte keepers doen, maar is te laat. Pats. Ik zal niet juichen, maar alleen maar grijnzen.

Ik ben bijna thuis. Best lekker weer eigenlijk, vandaag.

Geen opmerkingen: