maandag 29 augustus 2011

Ballen

Het grootste deel van de wedstrijd sta ik in de mandekking op een gigantische spits, kopsterk en een goede kaatser, waar weinig eer aan valt te behalen. Af en toe wisselt hij van positie met een van de middenvelders, die nog wel eens een actie probeert te maken. Leuker om te verdedigen.

Als de middenvelder de bal krijgt aangespeeld, zit ik kort in zijn rug. Hij probeert weg te draaien en me links te passeren. Een schot met rechts op doel dreigt, maar ik zit er goed tussen en ben wellicht eerder bij de bal. We worstelen om voor de ander te komen.

Dan knijpt hij vol in m'n ballen, schiet de bal tegen mij aan en struikelt voorover. De bal gaat over de achterlijn. Hier moet verhaal gehaald worden, even gescholden en een duwtje worden uitgedeeld. De scheids stuurt ons er allebei voor vijf minuten af.

Vijf minuten, een mooie tijd om een paar spitsvondigheden te bedenken voor zometeen in het veld, voor het geval de vijandelijkheden een vervolg krijgen. Het wil niet echt vlotten, ik kom weinig verder dan "heb je zelf geen ballen om in te knijpen?" In ieder geval zal ik hem verdedigend goed aan moeten pakken, als hij nu scoort verlies ik natuurlijk sowieso.

Terug in het veld komt hij meteen naar me toe.

- "Hee sorry man van net, ging niet met opzet."
- "Ok. Wat probeerde je dan in godsnaam te doen?"
- "Tja, je ballen hingen lager dan ik dacht."

Net iets te laat reageer ik op zijn loopactie.

Geen opmerkingen: