vrijdag 19 augustus 2011

Scriptie

Deze zomer schrijf ik twee scripties. Het komt dus weleens voor dat ik wakker word en "paragraaf 3.1" door mijn kop schiet. Dromen over mijn scripties doe ik gelukkig nog niet. Tot vannacht.

Ik droomde dat ik een eindgesprek had en mijn werk moest verdedigen. Naast mijn professor zat de tweede lezer van mijn scriptie, maar het was niet de docent waar ik mijn stapel papier aan had gegeven. Het was Ted van Leeuwen.

Van Leeuwen is technisch-directeur van Vitesse en altijd op zoek naar nieuw talent dat ergens op de wereld rondloopt ("Ik leef uit een koffer").

Bij mij zag hij in ieder geval weinig talent. "Waardeloos", zei hij, terwijl hij bladerde door mijn scriptie. Hij puntte zijn sik en begon aan een tirade. "Helemaal niks. Hier kan je niet op afstuderen. Dit is waanzin."

Ik schrok wakker en probeerde helder te krijgen wat ik zojuist allemaal had beleefd. Al snel kwam een fragment naar boven drijven. Van Leeuwen, toen nog journalist, die zélf een tirade kreeg, van Louis van Gaal: "Ben ik nou zo slim, of ben jij nou zo dom?" (zie fragment)

Deze woorden bleven mij bespaard. Ik was op tijd wakker geworden.

Geen opmerkingen: