zaterdag 3 september 2011

Nederland

Ik deed mijn rondje voetbalsites, en kreeg ineens het gevoel dat het heel goed gaat met het voetbal in Nederland. Dat kwam eerst doordat ik de samenvatting van Nederland - San Marino keek, en Wesley Sneijder bijna uit elkaar zag spatten van spelplezier. Dat is een winnaar, en die gaat ons de Europese titel brengen, maar dat terzijde.

Toen las ik een interviewtje met Derk Boerrigter, die zegt nog niet te dromen van het Nederlands elftal. Of hij het volkslied kent? "Natuurlijk, dat heb ik op de basisschool geleerd van Juffrouw Inge."

Ondertussen, bij internationaal gekkenhuis Vitesse, gaat het er ook Nederlandser aan toe dan je zou denken. De oefenwedstrijd tegen Volendam werd op schlemielige wijze gelijkgespeeld, maar niet getreurd, want: "Op verzoek van de selectie gaan we als teamuitje met zijn allen naar de kermis."

Alles is onder controle, dacht ik, en ik ging naar buiten om een potje te ballen.

1 opmerking:

roel zei

Zo liet Willy Overtoom deze week weten dat ze met het team uitje gingen vissen!