woensdag 4 maart 2009

Stukjes

Tijdens een werkbijeenkomst, waar het hoger management vertelt over de aanstaande reorganisatie van het bedrijf, wijdt het hoofd van de Business Unit uit in onvervalste managementtaal: het nieuwe afdelingshoofd zal 'een stukje visie meebrengen' en 'zorg dragen voor een stukje coaching'. Ik zoek oogcontact met andere medewerkers voor een blik van verstandhouding over dit - in mijn ogen - hilarisch wollige taalgebruik. Niemand kijkt terug, blijkbaar is iedereen er al aan gewend.

Vanochtend lees ik in De Pers een interview met de 18-jarige Feyenoorder Giorginio Wijnaldum. Hij zegt dat hij het wel leuk vindt om op straat herkend te worden, maar hij mist wel 'een stukje rust'.

Het einde der tijden is nabij.

2 opmerkingen:

Sytske zei

Misschien heeft hij dezelfde mediacoach als dat hoger management van jou ;-) ?

Unknown zei

Helaas moet ik bekennen dat ik ook stukje bij beetje (pun intended) steeds vaker dat soort taal bezig.

Wen er maar aan...