dinsdag 22 februari 2011

Het einde der tijden is nabij

Ken je dat? Dat je voetbal zit te kijken, topvoetbal, Championsleague, en dat je denkt: 'ik kan dat in principe ook'. Volgens mij heeft bijna iedereen dat, dat je denkt dat je eigenlijk wel mee zou kunnen komen in zo'n Barcelona. In zo'n goed draaiend team is het in principe heel makkelijk voetballen. In de rondo op de training gaat het de laatste tijd ook steeds beter.

Ik dacht dus altijd dat iedereen dat stiekem dacht, de jongens naast me op de bank of in de kroeg, maar dat blijkt dus niet noodzakelijkerwijs te kloppen. Vandaag las ik dat er dus ook een liefhebber, een voetballer, een échte voetballer die hoogstwaarschijnlijk een heel eind beter kan voetballen dan wie er ook naast mij op de bank zit of in de kroeg staat, denkt dat zelfs een Nederlandse topclub voor hem 'te hoog gegrepen is'.

Zeg Mads Junker, wil jij je wel eens even héél snel als een normale voetballer - een normale man - gaan gedragen! Heb je wel eens naar Ajax gekeken? Die lui kunnen er geen klote van! Dat zegt iedereen in het stadion tenminste circa 1500 keer per wedstrijd, dus dan zal het wel waar zijn. Dat Mads Junker dan naast je zit en zegt 'nou, dat is moeilijker dan je denkt hoor.' Dan is het einde dus zoek. Mads denkt maar gewoon, net als iedereen, dat hij het in plaats van die dombo's op het veld veel beter had gedaan. Niemand is er bij gebaat als voetballers een beetje realistische uitspraken gaan doen.

Geen opmerkingen: