maandag 18 oktober 2010

Live-blogging

De Engelse krant the Guardian heeft mij het afgelopen WK een grote dienst bewezen. Als er wedstrijden gespeeld werden terwijl ik moest werken, kon ik deze volgen via de minute-by-minute live-blogs op de website van deze krant. Deze waren snel, informatief en vaak heel grappig. Niets dan lof. Logisch dus ook dat de krant na het WK is doorgegaan met deze blogs maken, over Champions League wedstrijden, de Premier League of bijvoorbeeld Utrecht-Liverpool. (5 min: "A quiet start, this. Dirk Kuyt takes the opportunity to look around the stands, the former Utrecht player dreaming dreamy dreams of old times").

Erg leuk allemaal, maar sinds kort heb ik het idee dat ze in hun enthousiasme misschien wat zijn doorgeschoten, getuige vorige week het 'Chileense mijnwerkers reddingsoperatie'-live-blog en het 'Liverpool wordt verkocht'-live-blog.

Toch was ik nog -even- verbaasd toen ik vanmorgen de website opende: het 'er is een gerucht dat Wayne Rooney Manchester United weleens zou kunnen gaan verlaten'-live-blog.

PS. Eigenlijk zou het me ook niet moeten verbazen, want Wayne Rooney brengt in Engeland rare reacties teweeg, zo beschreef Sjaak hier anderhalf jaar geleden.

2 opmerkingen:

Vincent zei

Overigens, qua hilarisch: de Amerikaanse site Fox Sports had vandaag deze kop: “Later, wankers: Rooney has told Man U he's quitting, report says”. Dit werd later helaas verwijderd. (http://www.metro.co.uk/sport/oddballs/844354-later-w-ers-wayne-rooney-transfer-headline-sparks-twitter-storm)

Sjaak zei

Ferguson krijgt ruzie met elke ster van Man U: RvN, Becks en nu Roo...