zondag 12 december 2010

C1

Het was zondagochtend en ik keek nog snel even op een aantal voetbalsites waar ik straks over kon praten. Uiteraard, in de kleedkamer komt alles langs – van studie, baan en vriendin tot een ingegroeide teennagel en het verslag van dit of dat – maar ook zeker het laatste nieuws.

Niets bijzonders. Wat wedstrijdjes in de middenmoot van de Eredivisie en wat voorbeschouwingen.

Dan zie ik ineens een achternaam die mij bekend voorkomt, van vroeger. Ik open het bericht. Jawel, het gaat om een ploegmaat uit de C1, waar ik al tien jaar niets meer van en over gehoord heb. Hij speelt bij een club uit de hoofdklasse en doet het er goed. Ik klik wat door en zie een vrije trap van hem op YouTube. Krult er mooi in.

Hij staat op de sites die ik iedere dag check, hij gaat stage lopen bij een club – nadat Kevin Hofland hem gepolst heeft – waar Jordi Cruijff de leiding heeft.

Ik sluit de computer af. Pak mijn tas, fiets naar de voetbal. Op naar een wedstrijdje in de achtste klasse.

Geen opmerkingen: